Cred ca a sosit momentul sa aflam raportul ultimului control MTS efectuat la multi-extra-mega-super corectul presedinte. Pt ca nu a dorit sa ni-l prezinte in urma solicitarii noastre, invocand faptul ca este secret de serviciu, noi am aflat ca defapt altele au fost cauzele pt care "Maria Sa" nu dorea sa ni-l ofere! Concluziile le trageti fiecare dintre dvs! Spor la lecturat!!!
MINISTERUL TINERETULUI Șl SPORTULUI
APROB MINISTRU MARIUS ALEXANDRU DUNCA RAPORT DE CONTROL FEDERAȚIA ROMÂNĂ DE PESCUIT SPORTIV BUCUREȘTI 2017 I I. Date de identificare a acțiunii de control În baza Ordinului Ministrului Tineretului și Sportului nr. 164/ 28.02.2017, subsemnații Adrian Ștefănescu și Sergiu Nechita-consilieri în cadrul Direcției Generale Sport, Iustin Furdui — consilier în cadrul Corpului de Control al Ministrului și Tudor Ion -auditor în cadrul Biroului de Audit Public Intern, am efectuat în perioada 06-10.03.2017 un control la Federația Română de Pescuit Spottiv (FRPS). În perioada controlului conducerea entității controlate a fost reprezentată de președintele federației POPESCU Ștefan și secretarul general MUNTOIU Aurel Constantin. II. Cadrul legal al acțiunii de control Legea educației fizice și sportului cu modificările și completările ulterioare; H.G. nr. I I/2013 privind organizarea și funcționarea Ministerului Tineretului și Sportului (MTS), cu modificările și completările ulterioare; Regulamentul de punere în aplicare a dispozițiilor Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, aprobat prin HG nr. 884/2001 ; Contractul de finanțare încheiat între FRPS și MTS pe anul 2015, nr. 9905/26.08.2015. 1110 Obiectivele si tematica controlului sunt următoarele: Verificarea legalității afilierii structurilor sportive de la obținerea certificatului de identitate sportivă și până la data controlului; Verificarea legalității organizării și desfășurării adunărilor generale ale federației ale federației de la obținerea certificatului de identitate sportivă și până la data controlului, precum și verificarea legalității hotărârilor adunărilor generale ale federației; Stabilirea cu exactitate motivat și argumentat a numărului membrilor afiliași cu drept de vot, ai federatiei la data controlului ; Verifiacarea organizării și funcționării Biroului federal , comisiilor și colegilor federației raportat la statutul și regulamentele federației, precum și legalitatea hotărârilor adoptate; Verificarea respectării obligațiilor federației și modul de derulare a contractului de finanțare pe anul 201 5 încheiat între FRPS și MTS Descrierea entitătii controlate: FRPS are sediul în localitatea Alba Iulia, județul Alba, str. Octavian Goga nr. 7 (din declarația verbală a președintelui federației, sediul FRPS se află la aceeași adresă la care se află și domiciliul acestuia), cod fiscal 28179632, cod CAEN 9319 — alte activități sportive. Aceasta este, potrivit legii, o structură sportivă de interes național, persoană juridică de drept privat, de utilitate publică, fără scop lucrativ, autonomă, neguvemamentală, apolitică și fără scop lucrativ care se organizează și funcționează în baza statutului propriu. Astfel, după cum reiese din Statutul FRPS, aceasta este autorizată de Ministerul Tineretului și Sportului cu autorizația nr. 115/20.08.2013 și este recunoscută ca structură sportivă cu certificatul de identitate sportivă nr. de identitate din Registrul Społtiv AB/C/00002/2013 din 20.08.2013 și înscrisă în Registrul Special sub nr. 101. Pentru finanțarea programelor sportiĂc proprii- FRPS poate beneficia de finanțare de la bugetul de stat și de la bugetele locale în baza contractelor încheiate cu organele administrației publice centrale sau locale, după caz, în conformitate cu prevederile Legii nr.69/2()00 — Legea educației fizice și sportului, cu modificările și completările ulterioare. In acest context, pentru anul 2015, a fost elaborată Metodologia cadru din 12 ianuarie 2015 referitoare la finantarea programelor sportive de utilitate publică ale structurilor sportive de drept privat din fonduri de [a bugetul de stat și din venituri proprii Ministerului Tineretului și Sportului, aprobată prin OMTS nr. 13 din 12 ianuarie 2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 23 ianuarie 2015. Constatări: Privind legalitatea afilierii structurilor sportive de la obținerea CIS și până la data controlului, comisia a constatat că din cele 18 dosare de afiliere prezentate comisiei la sediul FRPS din Alba Iulia, nici unul nu conține toate documentele prevăzute la art. 29, alin 3 și 4 din 11G 884/2001 privind Regulamentul de punere în aplicare a dispozițiilor Legi educației fizice și spotului nr. 69/2000 și art. 14 din statutul FRPS. Menționăm că dosarele de afiliere a unui număr de 5 structuri sportive nu conțin nici cererile de afiliere ale acestora, conform formularului-tip emis de federație (Anexa l). Privind legalitatea desfășurării Adunărilor generale de la obținerea CIS și până la data controlului, comisia a verificat registrul de procese verbale, (anexa 2), constatând că au fost convocate 13 adunări generale (ordinare și extraordinare), din care 4 nu au întrunit cvorumul statutar și au fost reconvocate. În raportul nr. 316 din 10.1 1.2016 al Secretarului general al FRPS — d-nul Aurel Constantin Muntoiu (anexa 3), cu privire la capacitatea de folosință a dreptului de vot al unor membri afiliați", emis ca urmare a faptului că un număr de 6 structuri sportive, dintre care 2 membri fondatori, care au formulat o moțiune de neâncredere față de conducerea federației, se menționează că din verificările efectuate de Secretarul general, acesta a constatat următoarele: l . La dosarele de afiliere nu se află Hotărârile Adunărilor generale privind afilierea definitivă a acestora. Nu s-a efectuat înregistrarea acestor structuri în registrul de evidență al federației de pe lângă Tribunalul Alba Iulia la capitolul Mențiuni. Documentațiile sunt incomplete, fapt ce nu poate duce la supunerea aprobării Adunării generale în vederea afilierii definitive: Aceste constatări sunt menționate și în nota de fundamentare nr. 294 din 28.1 1.2016 întocmită de Secretarul general (anexa 4), specificându-se totodată datoriile unor structuri sportive care nu au achitat taxele restante, precum și neparticiparea lor în competiții, fapte care sunt sancționabile, conform prevederilor sțatutare. Procesele verbale ale Adunărilor generale nu au fost completate cu materialele prezentate spre aprobare. Privind stabilirea cu exactitate a numărului membrilor afiliați, cu drept de vot, ai federației la data controlului, comisia a constatat că în lista membrilor FRPS prezentată comisiei (anexa 5), sânt menționate 21 de. structuri sportive, din care 10 membri fondatori, IO membri afiliați provizoriu și o structură în curs de afiliere, dar comisiei i s-au prezentat numai 18 dosare de afiliere ale structurilor sportive, rezultând astfel o diferență de 3 structuri sportive (Clubul Sportiv Free Carp Deva; Asociația Sportivă Carping Club; Asociația Potaissa Carp Club Sportiv). Mąioritatea proceselor verbale ale Adunărilor generale și Biroului federal au fost redactate neciteț și superficial, constituind singura bază de analiză a modului de desfășurare a acestora. În Adunarea Generală Extraordinară a FRPS din data de 06.12.2016 au fost excluși 4 membri fondatori, respinse de la afiliere 5 structuri sportive și afiliate 5 structuri sportive, în condițiile în care aceste hotărâri au fost luate în prezența a 4 structuri afiliate, care nu întruneau cvorumul statutar pentru adoptarea unor hotărâri legale ale Adunării generale, conform art. 19 din statutul FRP S, respectiv 2/3 din numărul delegaților cu drept de vot. Din evaluarea situației expusă mai sus, raportat la numărul dosarelor de afiliere prezentate comisiei și la lista membrilor FRPS cu situația juridică a acestora, coroborat cu hotărârile Adunării Generale Extraordinare din data de 06.12.2016, rezultă un număr de 12 structuri
sportive afiliate, număr asupra căruia comisia își exprimă rezerva, deoarece afilierea provizorie și definitivă, precum și excluderea unor structuri nu rezultă cu claritate din textul proceselor verbale. O parte dintre acestea au participat la Adunarea Generală Extraordinară din 17.09.2016 și la Adunarea Generală Extraordinară din 08.10.2016, care au hotărât demiterea conducerii FRPS. La Adunarea Generală Extraordinară din data de 19.11.2016, delegații care au reprezentat 10 structuri sportive au ales o nouă conducere a federației. Din cele menționate mai sus, rezultă o situație confuză privind numărul membrilor afiliați cu drept de vot la data controlului. d) Privind organizarea și funcționarea Biroului federal, comisiilor și colegiilor federației, raportat la statutul și regulamentele federației, precum și legalitatea hotărârilor adoptate, comisia a constatat că, art. 25 din statutul federației prevede că, Biroul federal se întrunește ori de câte ori este nevoie, dar nu mai pyțin de 6 ori pe an. Din registrul proceselor verbale ale ședințelor Biroului federal, (anexa 6) reiese că în anul 2014 biroul s-a întrunit într-o singură ședință, în anul 2015 de 3 ori, iar în anul 2016 de 3 ori, fapt care nu respectă prevederile stipulate la articolul mai sus menționat. In afara celor IO structuri sportive — membri fondatori ai FRPS, așa cum reiese din procesele verbale, au fost propuse de către Biroul federal pentru afiliere provizorie un număr de 8 structuri sportive pe parcursul perioadei anilor 2014 — 2016, care urmau să obțină afilierea definitivă în prima Adunare generală convocată după afilierea provizorie, dar nu sau consemnat propuneri nominale de dezafiliere ale unor structuri sportive, care urmau să fie supuse aprobării Adunări generale. .Au fost elaborate 18 regulamente ale FRPS, cu incidență în diferite domenii de activitate ale federației. Conform prevederilor art. 15.2 și art. 15.3 din statutul federației, există un număr de 2 structuri de control, respectiv 13 comisii și colegii centrale, care trebuie să aplice aceste regulamente. Activitatea acestor organe nu a fost probată prin nici un document, fapt pentru care comisia a constatat că acestea nu sunt funcționale. Astfel, comisia de specialitate nu a întocmit rapoarte care să ateste desfășurarea competițiilor prevăzute în calendarul sportiv național în anul 2015 (anexa 7), când FRPS a încheiat contract de finanțare cu MTS. În prezent pe rolul Tribunalului din Alba Iulia există în desfășurare un proces între IO cluburi de pescuit sportiv și FRPS. Comisia concluzionează că nu au fost respectate prevederile propriului statut privind:
legalitatea afilierii structurilor sportive, având ca efect imposibilitatea stabilirii cu exactitate a numărului membrilor afiliați cu drept de vot ai federației la data controlului; funcționarea biroului federal, comisiilor și colegiilor federației raportat la statutul și regulamentele acesteia. Față de aceste concluzii, comisia propune, conform Art.48 alin (2) din Legea nr. 69/2000 a Educației fizice și sportului, cu modificările și completările ulterioare, revocarea recunoașterii funcționării FRP S, prin suspendarea temporară a Certificatului de identitate sportivă, până la clarificarea situației juridice federației. Obiectiv de control, pctoe) Verificarea respectării obligatiilor federatiei si modul de derulare a contractului de finantare pe anul 2015 încheiat între FRPS si MTs In ceea ce privește obligativitatea respectării dispozițiilor legale si a prevederilor cuprinse în statutul si re ulamentele federatiei referitoare la modul de utilizare a fondurilor use la dispozitie de către MTS (art. 3.14 din contract) Din verificarea documentelor, în original, aflate la dosarul de cheltuieli pus la dispoziția membrilor echipei de control a rezultat faptul că președintele FRPS a semnat documente de plată/încasare și a angajat patrimonial entitatea, exercitând atribuțiile ordonatorului de credite. În acest context, pentru a verifica dacă președintele FRPS poate îndeplini atribuțiile ordonatorului de credite în cadrul entității, i-au fost solicitate documentele care îi conferă această calitate. Astfel, la cererea echipei de control de a-i pune la dispoziție Statutul și ROF-ul, președintele FRPS a prezentatt în original, numai Statutul care purta ștampila notarului public GÂLCĂ Carmen. Din analiza acestor documente au rezultat următoarele: Existenta unei contradictii referitoare la competenta exercitării atributiilor de ordonator de credite în cadrul FRPS între prevederile Statutului si cele ale ROF. Astfel la art.31 din Statut se precizeză că ”Secretarul general este cuggqîat prin decizia președintelui la propunerea Biroului, prin contract de muncă pe perioadă determinată, fiind ordonatorul de credite al fëderałiei...” în timp ce în ROF se precizează, pe de o parte, la alin. al treilea de la cap. Președintele federației” că acesta ”Este ordonatorul de credite împreună cu secretarul general", iar pe de altă parte, la cap. Secretarul general", alin. al treilea, că ”Secretarul general este ordonatorul de credite al /ëdera!iei”; Președintele FPS nu a făcut dovada faptului că ROF-ul FRPS pus al dispoziția echipei de control a fost aprobat de către Biroul Federal potrivit art. 26.2 din Statut, Totodată, în conformitate cu prevederile ROF, alin. al șaselea de la capitolul Președintele federatiei” acesta ”an a•eazč alrimonial ederatia în limitele com etentelor dele ate de către Biroul Federal, are drept de semnătură ii specimen pentru conturile bancare ale (ëderatiei”. Cu toate că acest drept nu îi este conferit prin Statutul federației, președintele F RP S a exercitat aceste atributii; Având în vedere art. 36 (5) din Legea nr. 69/2000 Legea educației fizice și sportului care stipulează că "Federaliile sportive ncł[ionale se organizează si func(ionează în baza slalulului propriu elaborat în confôrmitate cu prevederile prezentei legi și cu statutele fëderatiilor internafionale corespondente , în opinia echipei de control exercitarea atribuțiilor de ordonator de credite în cadrul FRPS ar trebui să respecte, cu prioritate, prevederile statutare și nu pe cele ale ROF, respectiv să se afle în competența secretarului general, Concluzie: Echipa de control opinează că exercitarea atribuțiilor ordonatorului de credite de către președintele FRPS s-a făcut cu nerespectarea prevederilor statutare, prevederi care prevalează celor din ROF, Măsură: Se vor lua măsuri în ceea ce provește calitatea de ordonator de credite, asigurarea concordanței dintre Regulamentul federației cu Statutul în această privință iar angajarea cheltuielilor și efctualrea plăților va fi efectuată cu avizul ordonatorului de crdite potrivit atribuțiilor acestuia. Răspunde: Biroul Executiv al FRPS o Președintele FRPS-Popescu Ștefan Termen: 30 zile de la primirea raportului de control . În ceea ce priveste obligativitatea utilizării sumelor repartizate de MTS precum si a veniturilor proprii ale federației potrivit destinatiei stabilite prin contract si prin metodologia aprobată (art.3.1 din contract) În vederea finanțării în anul 2015 a programului ”Promovarea sportului de performantă” FRPS a încheiat cu MTS contractul nr.9905/26.08.2015 în valoare totală de 71.800 lei, după cum urmeză ( Anexa 6 la contractul de finanțare). 40.000 lei, reprezentând alocații de la bugetul de stat pentru subprogramul Calendar sportiv național"; 31.800 lei, reprezentând venituri proprii ale MTS, din care: 28.800 lei, pentru achiziționarea de materiale și echipament sportiv ii. 3.000 lei, pentru cheltuieli privind efectuarea probelor de control doping S-a încasat de la MTS suma de 71.000 lei. Aceste sume au avut următoarele destinatii: 40.000 lei, reprezentând alocații de la bugetul de stat pentru subprogramul Calendar sportiv național"; 35.000 lei cu organizarea competițiilor sportive naționale 5.0()() lei premii ( medalii, diplome, tricouri etc) 3 1.000 lei, reprezentând venituri proprii ale MTS, din care: 28.000 lei, pentru achiziționarea de materiale și echipament sportiv; ii. 3.000 lei, pentru cheltuieli privind efectuarea probelor de control doping In cadrul programului „promovarea sportului de performanță, , potrivit anexei 1 la contract, a fost finanțat calendarul sportiv național care cuprinde trei competiții, respectiv: -Campionatul național de pescuit sportiv (proba pescuit sportiv la crap) -Campionatul național de pescuit sportiv( proba pescuit staționar) -Campionatul național de pescuit sportiv( proba pescuit la răpitori). Constatări: S-a constatat faptul că nu a fost ținută contabilitatea analitică distinctă pentru cheltuielile și plățile efëctuate din sumele repartizată de MTS, respectiv pe programele , subprogramele și categoriile de cheltuieli prevăzute în anexa 2, așa cum prevede punctul 3.20. din contract. De asemenea nu are deschis la bancă cont separat pentru gestionarea sumelor primite de al MTS. Dispoziții legale nerespectate: Legea contabilității nr. 82/1991 republicată care la ART. 17 prevede: ,(l) Contabilitatea cheltuielilor se tine pe /ë/uri de cheltuieli, după natura sau destinatia lor, după caz. (2) Contabilitatea veni/urilor se tine pe feluri de venituri, după natura sau sursa lor, după caz. Contactul de finanțare încheiat cu MTS pe anul 2015 care la pct.3.20 prevede: să lină evidenta contabilă analitică distinctă pentru cheltuielile și plătile efectuate din suma repartizată de MTS, respective pe programele, subprogramele și categiriilșe de cheltuieli prevăzute în anexa nr. 2. Persoane răspunzătoare: Dornnul Popescu Ștefan- președinte al federației care a efectuat cheltuielile și plățile ORIZONT BUSUNESS EXPERT SRL- firmă de contabilitate în baza contractului de prestări servicii nr. 95/20.04.2016 Măsuri: Pe Vitor conatbilitate va fi ținută potrivit dispozițiilor legale în vigoare și conform contractului de finantare încheiat cu MTS. Termen: permanent Răspunde: Președinte federație- Popescu Ștefan Secretar general federație Contabil federație Termen: permanent În vederea unei analize eficiente a modului de cheltuire și plată a sumelor primite de la MTS, în timpul controlului echipa de control împreună cu președintele federației , domnul Popescu Ștefan, a întocmit- Situația cheltuielilor și plăților efective detaliată pe programele, subprogramele și categoriile de cheltuieli (Anexa nr......), în baza documentelor justificative de cheltuieli și plăți puse la dispoziție (facturi de achiziții, note de recepție, chitanțe, contracte, extrase de cont, fișe de cheltuieli, balanțe de verificare etc.). Astfel, din acestă situație întocmită de FRPS, valoarea cheltuielilor este de 72.370,81 lei. Din situația întcomită în timpul controlului de către echipa de control, cheltuielile și plățile eligibile sunt de 68.538,26 lei. In ceea ce privește contul de execuție, din acestă situație întocmită, rezultă următoarele: Nr. rd. Sursa de finantare si destinația cheltuielilor Prevederi contractuale Cheltuieli efectaute Plăti efectuate Diferente 0 1 2 3 4 5 1 ALOCAȚII DE LA BUGETUL DE STAT din care: 40.000,00 38.012,13 38.012,13 - 1.987,87 2 Program: sportul de erformantă 40.000,00 38.012,13 38.012,13 -1.987,87 3 Subprogram: Calendar sportiv național 40.000,00 38.012,13 38.012,13 -l .987,87 4 Cheltuieli cu organizaree acompeti(iilor s ortive 35.000,00 33.695,15 33.695,15 -1.304,85 5 Premii, (diplome, medalii, [ricouri, etc.) 5.000,00 4.316,98 4.316,98 -683,34 6 VENITURI PROPRII MTS, TOTAL din care: 31.000,00 30.526,13 30.526,13 -473,87 7 Program: sportul performanță 31.000,00 30.526,13 30.526,13 87 8 Subprogram: Calendar sportiv național 3 1 .ooo,oo 30.526,1. 30.526,13 -473,87 99 Cheltuieli pentru achizitionarea de echipament si materiale sportive de natura obiecte lor de inventar și/sau materialelor consumabile 28.000,00 26.809,40 26.809,40 -1.190,60 Cheltuieli pentru efectuarea probelor de control do in 3.000,00 3.7016,73 3.716,73 +713,73 TOTAL FINANȚARE DE LA MTS 71.000,00 68.538.26 68.538.26 -2.461,74 Venituri proprii ale FRPS, total din care: 4.000,00 35.220,03 35.220,03 +31.220,03 Program: promovarea sportului de erformanță 4.000,00 35.220,03 35.220,03 +31.220,03 Subprogram: Calendar sportiv național 4.000,00 35.220,03 35.220,03 +31.220,03 TOTAL CHELTUIELI 75.oooo,oo 103.758,29 103.758,29 +28.758,29 Din cele prezentate, rezultă următoarele aspecte: S-a înregistrat unele diferențe pozitive sau negative între destinația cheltuielilor prevăzute în contract și cele realizate. Nu au fost încălcate prevederile contractuale în ceea ce privește destinația cheltuielilor, deoarece conform art.9, alin I din contact prevede faptul că, , „Federałia poate modifica prin decizie internă fără acordul prealabil de la MTS structura cheltuielilor prevăzută în anexa 2, în limita a 10% din prevederiloe anuale ale subprogramului Totodată s-a constatat faptul că există diferență între totalul finanțării primite de al MTS ( alocație bugetară și venituri proprii MTS) comparativ cu totalul cheltuielilor (plăților) efectuate în baza documentelor justificative ( cheltuieli eligibile). Astfel, totalul finanțării primite de la MTS este de lei iar cheltuielile (plățile) justificate le bază de documente este de 68.538.26, rezultând o diferentă de în minus 2.462 lei. Sursa de finanțare a acestei diferențe este următoarea: 1.988 lei din alocații de la bugetul de stat 474 lei din venituri proprii MTS. S-a constatat faptul că pentru consumurile de bunuri materiale nu au fost întocmite bonuri de consum, descărcarea din gestiune a acestor consumuri efecuându-se pe bază de note contabile, așa cum a declarant în nota de relații . Dispoziții legale nerespectate: ART. 6 din legea contabilității nr. 82/1991, care prevede: (1) Orice operatiune economico-financiară ę/ëctuatč se consemnează în momentul efëctuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de documentjustificativ. (2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.„ • OMFP Nr. 3512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile, care prevede: „A. Norme generale„ l. Persoanele prevăzute la art. I din Legea contabilitčąii nr. 82/1991, republicată, consemnează operatiunile economicorfinanciare, în momentul efectuării lor, în documente justificative, pe baza cărora se fac înregistrări în contabilitate (jurnale, fișe alte documente contabile, dupč caz)„. De asemenea nu au fost respectare prevederile contractului de finanțare pe anul 2015 Art. 3.1. , să utilizeze suma prevčzutč la art. l, alin. l, și veniturile proprii ale federației potrivit destinatiei stabilite prin metodologia cadru aprobată și în conformitate cu dispoziłiile legale în vigoare„ . Persoane responsabile: Președinte federație — Popescu Ștefan- persoană care a organizat contabilitatea și a efectuat cheltuielile și plățile. Măsuri: Conducerea federației va lua măsuri de restituire a sumei de 2.462 lei la MTS Direcția financiară și contabilitate precum și penalitățile aferente calculate potrivit dispozițiilor]egale în vigoare, potrivit Art. 3.15 din contractul de finanțare: să vestiiuie, în cazul nerespectării dispoziȚiilor legale , a metodologiei și a prevederilor prezentului contract , în termen de 15 zile de la data comunicării somałiei de platč din partea organului de control, sumele primite de la MTS , precum și penalităłile aferente acestora, calculale potrivit dispozișilor legale în vigoare. Pe viitor, vor fi întocmite bonuri de consum pentru toate consumurile de valori materiale consumabile. Răspunde: Președinte federație: Popescu Ștefan o Secretar general federație : Muntoiu Aurel Constantin Contabil FRPS Termen: 15 zile de al primirea raportului de control In ceea ce privește angajarea cheltuielilor primite din fonduri MTS, s-a constatat faptul că nu au fost întocmite toate documetele financiar-contabile care să confirme necesitatea și oportunitatea angąjării acestora. Astfel, în ceea ce privește organizarea și desfășurarea competițiilor , nu s-a întocmit și pus al dispoziție: Referatul de necesitate/nota de fundamantare a cheltuielilor necesare desfășurării competiților
Hotărîrea biroului executiv în ceea ce privește bugetul aprobat pe fiecare competiție în parte, pe elemente de cheltuială. Regulamentul de desfășurae a competițiilor sportive Componența oficială a lotului organizatoric Lista participanților la competițile sportive Raport al activității cu rezultatele obținute. De asmenea, s-a constatat faptul că a fost plătită cu numerar suma de 2.400 lei, la firma II HALOTĂ GABRIELA , cu factura nr. 42/21.09.2015 reprezentând închiriere bărci, la competiția sportvă pescuit sportiv la răpitori din luna septembrie 2015. Se face mențiune că federația a achiziționat un număr de 5 bărci în anul 2015, în valoare de 8.680 lei, cu factura nr. 1382/28.08.2015, de la SC PERLA MEX SRL. Consecința acestei operațiuni o constituie riscul angajării unor cheltuieli neeconomicoase din fondurile publice. Dispoziții legale nerespectate OMFP Nr. 1792 din 24 decembrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angaj amentelor bugetare și legale Persoane răspunzătoare: -Președinte federație-Popesc1k Ștefan Măsuri: pe viitor se vor analiza cheltuielile efectuate și vor fi eliminate eventualele cheltui neeconomicoase. Termen: permanent Răspunde : Președinte federație S-a constatat faptul că nu a fost depus trimestrial la MTS- Direcția fiannciară și contabilitate Contul de execuție privind modul de utilizare a sumei repartizate. Prevederi contractuale nerespectate: Conform Contractului de finanțare pct. 3.5, FRPS are obligația„ să întocmească și să transmită trimestrial Direcției Economic și Patrimoniu din MTS, conțul de executie privind modul de utilizare a sumei repartizate până la cel tîrziu 20 a lunii următoare trimestrului raporîat„. Măsuri: Conducerea federației va depune trimestrial Direcției Financiare și contabilitate din cadrul Ă4TS, contul de execuție privind modul de utilizare a sumei repartizate până cel târziu 20 a lunii următoare trimestrului raportat„ . Termen: permenant Răspunde: Președinte federație: Popescu Ștefan Secretar general federație : Muntoiu Aurel Constantin In timpul controlului, conducerea federației a pus la dispoziție un cont de execuție la 31 .12.2015. Acesta este semnat de către președintele federației, dar nu a fost depus la MTS. Din analiza situației amintite mai sus, întocmită în timpul controlului, precum și a documentelor puse la dispoziție, în timpul controlului, a rezultat faptul că se înregistrează diferențe între valoarea plăților înscrisă de către FRP S la punctul TII, , Contul de execuție ituatia documentelor justificative existente în contabilitatea federatiei qfërente cheltuielilor efectuate din IO suma repartizată de MTS, structurate pe programele, subprogramele și categoriile de cheltuieli men(ionate în Anexa 2 la contract, aferente trimestrului IV și valoarea plăților rezultată în urma verificărilor efectuate de către echipa de control prezentate. Menționăm faptul că această situație a fost prezentată în timpul controlului dar nu a fost depusă la MTS, neavând număr de înregistrare. Faptul că nu a fost depusă rezultă și din adresele efectuate de către Direcția financiară și contabilitate. În opinia membrilor echipei de control, FRPS nu a tinut evidenta contabilă a o eratiunilor economico-financiare efectuate în decursul anului 2015 ținând cont de faptul că, în speță, contractul cu firma de contabilitate a fost încheiat în data de 20.04.2016 entru erioada 01001.2015-31.03.2016, încălcându-se prevederile Legii contabilității nr.82/1991, republicată, care stipulează la art. I alin. (2) următoarele: Institutiile publice, asociațiile și celelalte persoane juridice cu și fără scop patrimonial au obligafia sč organizeze și să conducă contabilitatea financiară . Cu toate acestea, la data efectuării controlului, PRPS a făcut dovada aducerii la zi a evidenței contabile pe anul 2015, echipa de control prezumând faptul că, raportat la data încheierii contractului cu firma de contabilitate (20.04.2016), s-a avut în vedere întocmirea pe o perioadă retroactivă a documentelor financiar-contabile, respectiv pe anul 2015; o Documentele financiar-contabile verificate cu ocazia controlului la sediul federației, aflate la dosarul de cheltuieli , nu erau semnate de reprezentatul firmei de contabilitate, fiind asumate pe bază de semnătură numai de către președintele FRPS; o În conditiile în care resedintele FRPS nu a utut une la dis ozitia echi ei de control Registrul-inventar, desi acset document i-a fost solicitat pe durata verificărilor, opinăm că Situatiile financiare anuale au fost întocmite e baza datelor din balanta de verificare si din extrasele de cont, fără efectuarea inventarierii patrimoniului, încălcându-se prevederile Legii contabilității nr.82/1991, republicată, care la art. 7 (3) precizează că ”Rezultatul inventarierii se înregistrează în contabilitate potrivit reglementărilor contabile aplicabile". Mai mult, același act normativ prevede la art. 7 (l) că ”Persoanele prevăzute la art. I au obligat.ia să efëctueze inventarierea eneralč a elementelor de natura activelor, datoriilor sti ca italurilor ro rii de inute la începutul aclivi/ăii, cel pulin o dată în cursul exercitiului financiar, precum și în cazul fuziunii, divizării sau lichidării și în alte situatii prevăzute de lege . Trebuie avut în vedere faptul că Legea contabilității nr.82/1991, republicată, menționează la aft. 41 Constituie contraventie următoarele fapte: 2. nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finan(elor Publice, de institu(iile cu atributii de reglementare în domeniul contabiliîătii prevăzute la art. 4 alin. (3), cu privire la: d) efëctuarea inventarierii De asemenea, deși la Cap. II, punctul 5 din Nota informativă prevăzută de modelul formularului situațiilor financiare se stipulează că ”Situa(iile /îvanciare încheiate de persoanele juridice fără scop patrimonial la 3] decembrie 2015 vor fi Înso/ite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz, precum și de procesul-verbal al adunării generale privind qprobarea siiuałiilor fî_nanciare anuale, semnate, conform legii", în cadrul setului de documente pus la dispoziție, în copie, de către președintele FRPS nu a fost identificat rocesul-verbal rin care adunarea enerală a a robat situatiile financiare anuale pentru exercițiul financiar 2015; Sin urul document de rece tie indiferent dacă s-au achizitionat bunuri sau servicii chiar si în cazul cheltuielior de masă a fost nota de receptie, nerespectându-se prevederile OMFP I 3512/2008 privind documentele financiar-contabile care menționează faptul că acest document ”este obligatoriu numai în cazul: bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însotire a mărfii, care fac parle din ges [iuni diferite; - bunurilor materiale primite spre prelucrare, în cuslodie sau în păstrare, - bunurilor materiale procurate de la perś oanejîzice; - bunurilor materiale care sosesc neînsotite de documente de livrare; - bunurilor materiale care prezintă difërenłe la recepîie; - mărfirilor intrate în gestiunile la care evidenta se tine la pret de vânzare"; Au fost lătite facturi întocmite incorect nu se mentionează denumirea bunurilor achizitionate cantitatea retul unitar entru acestea întocmindu-se totusi note de rece tie fără bază le ală (ex. factura DECA/M 63 1 nr.07828/15.10.2015 emisă de către ROUMASPORT, factura DECA/M 865/01.10.2015);
II e Au fost achiziționate din resurse bugetare materiale de natura obiectelor de inventar (bărci din fibră de sticlă și un podium) care au fost scăzute din evidență la momentul achiziției acestora pe bază de notă-contabilă, în condițiile în care bunurile respective au durată de funcționare mai mare de I an. In opinia noastră aceste bunuri trebuia să figureze, la finele anului 2015, în evidența FRPS.De aemenea acestea nu a fost întocmit un document pentru utilizarea acestora la locl de folosință (lac de pescuit). În timpul controlului, s-a solicitat telefonic să se prezinte reprezentatul firmei de contabilitate, fostul secretar general din anul 2015 și cenzorul FRPS pentru a da unele explicații echipei de control, dar aceștia nu s-a prezentat. In concluzie, echipa de control opinează că: FRPS nu a respectat clauza prevăzută la art.3.20 din contract privind modul de ținere a contabilității sumelor puse la dispoziție de MTS; Nu există garanția căi situațiile financiare anuale întocmite la 3 1 .12.2015 reflectă situația reală a patrimoniului FRPS la acea dată, în condițiile neefectuării inventarierii; Neefectuarea inventarierii patrimoniului crează premisele producerii unor pagube materiale, în condițiile în care materialele de natura obiectelor de inventar achiziționate din resurse bugetare nu figurează în evidența FRPS la finele anului 2015. Din documentele puse la dispoziție rezultă faptul că au fost plătite indemnizații în numerar unor sportivi în lua iulie 2015 ( 4 zile x 70 lei/zi 280 lei ) pe baza unor dispoziții de plată care au fost întocmite și semnate de preșesintele FRPS atât la plătitor cât și la beneficiar fără a face dovada că aceste sume au au fost primite de beneficiari. Aceste dispoziții de plată sunt în număr de 29 persoane x 280 lei, totalizând 8.120 lei. Situație similară a fost constatată și în cazul plății unor bareme de arbitraj ( indemnizații) în două cazuri în valoare totală de 1.120 lei ( 560 lei x2 persoane ), precum și în alte trei cazuri ( 420 lei x 3 persoane) totalizând 1260 lei. Nu au fost întocmite ștate de plată cu semnătura beneficiarilor acestor drepturi. De asemenea au fost efectuate cheltuieli aferente unor servicii de cazare și masă cu ocazia desfășurării competițiilor sportive fără a fi prezentate toate documentele justificative aferente acestor cheltuieli. Astfel, nu a fost făcută dovada persoanelor cazate și care au servit masa la unitățile de cazare și alimentație , nu a fost prezentată diagramele de cazare și tabele de servire a mesei avizate de către prestatorii acestor servicii: Exemplificăm : Factura nr. /27.07.2015 -cazare SC OLIMPIC SRL Alba în valoare de 2.000 leiț , Factura nr. 4/27.07.2015-masă SC OLIMPIC SRL Alba în valoare de 9.574 lei. Factura nr. 2784/21.09.2015 SC MATADOR COM SRL în valoare de 2960 lei Factura nr. 2783/21.09.2015 -cazare SC MATADOR SRL în valoare de 1.470 lei. De asemenea au fost decontate cheltuieli cu carburanții pentru destășurarea competițiilor sportive în baza unor bonuri fiscale de carburanți fără a face dovada justificării consumului efectiv pe fiecare persoană și pe distanțe kilometrice. Nu sunt nominalizate persoanale care s-au deplasat și au consumat carburanții. Dispozitii legale nerespectate: ART. 6 din legea contabilității nr. 82/1991, care prevede: (l) Orice operafiune economico-financiarč efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în contabilitate, dobândind astfel calitatea de documentjustificativ. (2) Documentele jus lifîcative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.„ OMFP Nr. 3512 din 27 noiembrie 2008 privind documentele financiar-contabile, care prevede:
,A. Norme generale„ 2. Persoanele prevăzute la art. I din Legea contabilitătii nr. 82/1991, republicată, consemnează operatiunile economico-fžnanciare, în momentul efectuării lor, în documente justificative, pe baza cărora se fac înregistrări în contabilita/e (jurnale, fișe și alte documente contabile, după caz)„. Documentele justificative trebuie să cuprindă următoarele elemente principale: denumirea documentului; denumirea/numele și prenumele și, după caz, sediul/adresa persoanei juridice/fizice care întocmește documentul; numărul documenlului și dala întocmirii acestuia; mentionarea părtilor care participč la efectuarea operatiunii economico-financiare (când este cazul); con(inu[ul opera(iunii economico:financiare și, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuării acesteia; datele cantitative și valorice afërente operațiunii economico:financiare efectuate, după caz; numele și prenumele, precum și semnăturile persoanelor care răspund de efectuarea opera(iunii economico-financiare, ale persoanelor cu atributii de control financiar preventiv și ale persoanelor în drept să aprobe operatiunile respective, după caz; alte elemente menite să asigure consemnarea completă a operatiunilor efectuate„ . Persoane răspunzătoare: Președinte federație - Popescu Ștefan Secretar general Podaru Sandu Măsură: Pentru operațiunile economico -financiare consemnate mai sus (acordare indemnizații sportivi și bareme de arbitraj, servicii de cazare și masă se vor completa documentele financiare care să confirme realitatea operațiunii și a plăților efectuate către beneficiari [prestatori de servicii. De asemenea va fi completată documentația pentru justificarea consumului de carburanți pe fiecare beneficiar. In caz contrar vor fi luate măsuri de recuperare a acestor sume și vor fi virate la bugetul de stat. Termen: 30 zile de la primirea raportului de control Răspunde: președinte federație- Popescu Șefan CONCLUZII GENERALE: Comisia concluzionează că nu au fost respectate prevederile propriului statut privind: legalitatea afilierii structurilor sportive, având ca eflžct imposibilitatea stabilirii cu exactitate a numărului membrilor afiliați cu drept de vot ai federației la data controlului; funcționarea biroului federal, comisiilor și colegiilor federației raportat la statutul și regulamentele acesteia. Propunere Fată de aceste concluzii consemnate la lit A, comisia propune, conform Art. 48 alin. (2) din Legea nr. 69/2000 a Educaîiei fizice și sportului, cu modificările și completările ulterioare, revocarea recunoașterii funcfionării FRPS, prin suspendarea temporară a Certificatului de identitate sportivă, până la clarificarea situałieijuridice afëderałiei. Echipa de control opinează că exercitarea atribuțiilor ordonatorului de credite de către președintele FRPS s-a făcut cu nerespectarea prevederilor statutare, prevederi care prevalează celor din ROF; S-a constatat faptul că nu a fost ținută contabilitatea analitică distinctă pentru cheltuielile și plățile efectuate din sumele repartizate de MTS, respectiv pe programele, subprogramele și categoriile de cheltuieli prevăzute în anexa 2, așa cum prevede punctul 3.2(). din contract. De asemenea nu are deschis la bancă cont separat pentru gestionarea sumelor primite de al MTS; S-a constatat faptul că totalul finanțării primite de la MTS pe anul 2015 este de 71.000 lei iar cheltuielile (plățile) justificate le bază de documente este de 68.538.26, rezultând o diferență de în minus de 2.462 lei; Nu există garanția faptului că situațiile financiare anuale întocmite la 31.12.2015 reflectă situația reală a patrimoniului FRPS la acea dată, în condițiile neefectuării inventarierii; Au fost achiziționate din resurse bugetare materiale de natura obiectelor de inventar (bărci din fibră de sticlă și un podium) care au fost descărcate din evidență la momentul achiziției acestora pe bază de notă-contabilă, în condițiile în care bunurile respective au durată de funcționare mai mare de 1 an. În opinia noastră aceste bunuri trebuia să figureze, la finele anului 2015, în evidența FRPS.De aemenea acestea nu a fost întocmit un document pentru utilizarea acestora Ia locul de folosință (lac de pescuit); Din documentele puse al dispoziție rezultă faptul că au fost plătite indemnizații în numerar unor sportivi în luna iulie 2015 pe baza unor dispoziții de plată care au fost întocmite și semnate de preșesintele FRPS atât la plătitor cât și la beneficiar fără a face dovada că aceste sume au fost primi e de beneficiari. Situație similară a fost constatată și în cazul plății unor bareme de arbitraj. Nu au fost întocmite ștate de plată cu semnătura beneficiarilor acestor drepturi. De asemenea au fost efectuate cheltuieli de cazare și masă cu ocazia competițiilor sportive fără a fi prezentate toate documentele justificative aferente acestor cheltuieli. MĂSURI GENERALE: o Pentru concluziile consemnate la punctele: Se vor lua măsuri În ceea ce provește calitatea de ordonator de credite, asigurarea concordanței dintre Regulamentul federației cu Statutul în această privință iar angajarea cheltuielilor și efectualrea plăților va fi efectuată cu avizul ordonatorului de crdeite potrivit atribuțiilor acestuia; Conducerea FRPS va lua măsuri în ceea ce privește conducerea contabilității analitice distincte separate pe surse de finanțare primite de la MTS. Se va deschide cont separate la bancă pentru gestionarea acestor sume; Conducerea federației va lua măsuri de restituire a sumei de 2.462 lei la MTS - Direcția financiară și contabilitate precum și penalitățile aferente calculate potrivit dispozițiilor legale în vigoare; Va fi efectaută inventarierea patrimoniului conform prevederilor legale; Vor fi înregistrate în patrimoniu obiectele de inventar achiziționate în cursul anului 201 5; In cazul cheltuielilor efectuate pentru care nu documentele justificative nu sunt complete (acordare indemnizații sportivi și bareme de arbitraj, servicii de cazare și masă, carburanți) se vor completa documentele financiare care să confirme realitatea operațiunii și a plăților efectuate către beneficiari /prestatori de servicii. In caz contrar vor fi luate măsuri de recuperare a acestor sume și vor fi virate la bugetul de stat. După finalizarea acestei operațiuni, aceste documente vor fi trimise comisiei de control în xerocopie. Prezentul raport de control s-a încheiat în două exemplare, din care unul se înaintează FRPS. Conducerea FRPS va lua măsuri de raportare periodică la MTS a modului de îndeplinire a măsurilor stabilite în prezentul raport. MEMBRII ECHIPEI DE CONTROL Consilier Adrian ȘTEFĂNESCU Â Consilier -Nechita SERGIU Consilier- Iustin FURDUI Auditor- Ion TUDOR
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=GIGv4GfExQs http://fishinginireland.info/news/coars ... s-the-day/
|